Tuesday, April 15, 2008

Kenangan....

Peristiwa yang paling pahit pernah aku lalui sepanjang 20 tahun aku hidup ialah aku kehilangan orang yang paling aku sayangi iaitu nenek aku, Hajjah Ramlah bt Hj. Zainal Abiden...aku sayang sangat dekat beliau...aku masih ingat lagi saat2 dengan beliau...tanggal 8 mei 2006 nenek aku telah dipanggil Illahi...memang aku tak menyangka perkara ini akan berlaku dengan secepat itu...aku belum sempat membalas jasa nenek aku..maksud aku, aku belum sempat memberi duti dari titik peluh aku sendiri kepada beliau..aku masih ingat 5 hari sebelum beliau menghembuskan nafas yang terakhir, aku dengan arwah nenek aku sempat lagi pergi shopping di shah alam..aku tak menyangka itulah saat2 terakhir aku bersama beliau...aku amat rindu saat2 bersama beliau..selama 16 tahun aku hidup bersama beliau...membuatkan aku amat menyayangi beliau..beliau amat menyayangi dan memahami aku...masih segar lagi diingatan aku, masa aku belaja di smt klang dulu tiap2 minggu beliau akan hantar dan ambil aku..kalau aku tak dapat balik, beliau akan datang melawat aku..semua permintaan aku mesti beliau tunaikan walaupun benda tu mahal sekali pun..cepat atau lambat mesti aku akan dapat...nenek aku merupakan orang yang agak disegani di mana2..bila sebut aje name beliau mesti orang kenal..kekadang aku rasa bangga gaklaa..tapi aku tak boleh buat nakal sebab semua orang kenal nenek aku..so kalau aku nakal nanti ade jelaa orang yang report....maybe ramai orang sangka aku nampak macam happy jerk tapi dorang tak tahu ape yang aku rase dan alami...aku rasa kehilangan sangat semenjak nenek aku pergi...walaupun aku masih punya ibu, ayah, abang dan adik2 tapi aku amat merindui nenek aku...yelaa dah bertahun-tahun aku duduk dan bersama dengan beliau...mestilaa aku rasa kehilangan sangat..aku tinggal dengan nenek aku bukan sebab parents aku tak mampu nak jage aku..tapi parents aku kasihan tengok nenek aku yang sunyi semenjak kehilangan atuk aku...aku pun suke tinggal dengan nenek aku...tapi pape pun Allah lagi sayang kan nenek aku...semoga roh nenek aku di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan semoga rohnya dicucuri rahmat...Al-Fatihah...

1 comment:

Hann Haidar said...

aku puas hati sbb pnah spend the whole school holiday bersama arwah atuk dan arwah nenek aku di kampung. aku je cucu die yang bersama mereka. ya aku sorunk sahaja. out 20 org cucu. aku saja. dah aku sgt puas hati, at least aku sempat membahagiakan mereka. alhamdullilah. x de la mati celik aku nanti.