Thursday, April 17, 2008

KaMpung...

Dalam seumur hidup aku, jarang dapat duduk di rumah dan suasana kampung..kenkadang aku jeles apabila kawan2 aku bercerita tentang kampung mereka...aku tidak pernah rasa duduk kampung dalam jangka masa yang lama..kemeriahan di rumah kampung..kampung yang ada sungai, sawah..dan macam2 lagilaa..aku teringin sangat duduk dalam suasana kampung...bila raya lagi meriah, kalau duduk kampung..budak2 ramai..tapi, kalau kampung aku, bunyi motor dan kereta sahaja..bosan...kalau rumah kampung tengahari panas..tapi bila malam sejuk, tak payah gune aircond..dah natural sejuk...opss..aku pernah merasa duduk rumah kampung, tu pun 3 tahun yang lepas..masa tu..gab spm..aku ikut kawan aku balik rumah die..rumah die rumah papan..aku seronok sangat duduk disitu..walaupun untuk 2 hari..seronok sangat...dah lame aku tak merasa duduk di rumah kampung lagi..aisyh..bilalaa aku dapat duduk di rumah kampung lagi ek...

5 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

anda telah diTAG... :)

amer zaman said...

sudah lama kehilangan kampung...
nostalgia hanya tinggal kenangan....

Unknown said...

aku pun telah lama tiada kampung.. kampung kita telah menjadi bandar..

"rindu suasana masa aku kecik2 dulu".

tomcat baretta said...

Rumah PAPAN???

Aku x pernah tinggal kat Rumah PAPAN......

DAMN....Shame on me.....

-a.c.u.x