Wednesday, April 16, 2008

aLaHai MaK CiK...

Petang tadi, selepas ibu aku balik dari kerja..beliau mengajak aku pergi ke rumah kawannye di Shah Alam..aku bab2 berjalan, merayau and shopping ni memang no.1 laa..hehehe...dengan sepantas kilat, aku pun bersiap...setelah selesai urusan ibuku dengan kawannye itu..ibu aku mengajak aku pergi ke Giant Shah Alam untuk makan2...aku pun cepat2 bersetuju..yelaa mane taknye, aku dahlaa memang tengah boring, asyik duduk terperap je kat rumah ..."tapi kejap jelaa..ok..ibu penatlaa..."kata ibu aku..aku tak kesah asalkan dapat berjalan...sampai aje di Giant, kami pun makan di food court..ibu memesan semangkuk cendol..dan aku memang dah lame teringin nak makan sotong kangkung dekat situ...aku pun pergi memesan sotong kangkung dan rojak buah di sebuah kedai memang agak terkenal laa dengan sotong kangkung dan rojak buahnye, oleh kerana, ramai pelanggan makcik tu melayan pelanggan yang datang dulu..aku tak kesahlaa, first come first servelaa kan..aku pun terus menanti pesanan aku dengan sabar..lebih kurang 15 minit, makcik tu tak buat2 jugak sotong kangkung dan rojak buah aku..aku pun mengambil keputusan untuk berjalan2 di Sinma(kedai aksesori)..dan aku cakap kat makcik tu yang aku akan ambil sekejap lagi..sebab aku malas nak berdiri lame2 tunggu dia buat pesanan aku...setelah membeli sedikit barang, aku ke kedai makcik tadi tu balik...dengan harapan pesanan aku telah siap..tetapi sangkaan aku salah, sotong kangkung dan rojak buah aku belum siap dan dia belum buat lagi...aku tengok pelanggan yang tadi dah tak de..dengan perasaan yang agak bengang aku pun bertanya"makcik saya punya belum siap ke..???" dengan muka tak bersalah die baru terhegeh2 nak buat aku punya pesanan..Isyh...sabar jelaa...

4 comments:

Unknown said...

ala... biasalah.. dah nama pun makcik, dah tua.. nyayuk ckit.. tp tak bermakna kita tak perlu hormat mereka kan?

Mohd Effendi said...

ehe..lain kali tolong ar m.ck tu..
yg ko bantai g jalan kt sinma wtpe.....=p

Hann Haidar said...

ckp je kat makcik tu

"asshole la ko. babi."

tomcat baretta said...

Makcik tu MELAYU kan?

MELAYU memang macam tu....

-a.c.u.x-